Viganella

Aquest poble italià situat al fons d’una vall està d’enhorabona des del passat mes de desembre. Els cent i pico habitants d’aquest poble es quedaven a les fosques de llum natural cada hivern ( de l’11 de novembre al 2 de febrer), ja que la llum solar quedava tapada per una muntanya.

Per posar fi al problema, s’ha instal·lat un mirall (de 40 m2!!) a dalt de tot de la muntanya on està el poblet, per a poder recollir durant unes 6 hores al dia la llum del sol.

viganella

2 Responses to “Viganella”

  1. Alegria De La Huerta Says:

    He tingut un déjà vu amb aquesta notícia.

    Aquest mirall és molt gran?
    Penso que és una molt bona idea, no? El següent estudi hauria de ser si deisminueixen els casos de suicidis o d’enfermetats.

  2. AE35 Says:

    Curioses les coses que es poden fer amb el sol i uns miralls … Arquímedes va cremar una flota invasora romana de trirremes fa segles a Siracussa (Sicília).

    Més cap aquí, fa cinc anys vaig estar uns dies per la Cerdanya francesa i en arribar a Mont-Louis, la Cité du Roi Soleil, vaig contemplar el primer forn solar del món (dels anys 40, crec recordar). Es tracta d’una instal.lació còncava amb miralls primorosament polits que concentren els raigs del sol en un gresol que assoleix temperatures suficients per moldejar bronze o, agafeu-vos … fer ceràmica. I, molt aprop d’allà, a Odeillo, n’hi ha un més gran i modern. Impresionant. Visita molt recomanable.

    No sé, dic jo que per ser la ciutat del Rei Sol, als francesos se’ls hi acudiria de posar allà el primer forn solar ;-)

Leave a Reply